Duni utser Customer Experience Director

Marielle Noble har utsetts till Communications and Customer Experience Director på Duni från och med den 1 september 2018. Dunis strategiska fokus på kundkvalitet är avgörande för tillväxten och denna roll kommer att stödja Dunis utveckling under de kommande åren. Marielle kommer att ansvara för strategiska åtgärder som syftar till att förbättra kundupplevelsen, vår varumärkeshantering och företagets kommunikation.

Marielle Noble har tidigare varit Marketing Director för affärsområde Table Top och innan dess Marketing Director för affärsområde Consumer. Hon har också gedigen erfarenhet av marknadsföring och företagskommunikation från tidigare befattningar. Marielle tar samtidigt plats i Dunis ledningsgrupp.

Dunis VD, Johan Sundelin, säger:

"Vi välkomnar Marielle till denna nya roll och till Dunis ledningsgrupp. Marielle har varit ansvarig för implementeringen av ett antal mycket viktiga och framgångsrika initiativ för Duni under de senaste sju åren, erfarenheter som kommer att vara värdefulla för att genomföra de strategiska åtgärder som vi planerar inom en snar framtid. Hur vi finns där för våra kunder är lika viktigt som de produkter vi levererar och denna nya rollen samt kommande strategiska åtgärder, kommer att visa detta tydligt."

För mer information, kontakta:
Johan Sundelin, VD och koncernchef, telefon +46 734 196389

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 400 anställda fördelat på 23 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Thailand och Nya Zeeland. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN–kod är SE0000616716.

Dunis VD, Johan Sundelin