Förändring i Dunis koncernledning

Tina Andersson lämnar Duni för nya utmaningar och Anna Lundqvist blir tillförordnad affärsområdeschef Consumer och Corporate Marketing.

Tina Andersson var styrelseledamot i Duni från maj 2011 till augusti 2013. Under hösten 2013 blev hon anställd i Duni som marknads- och kommunikationsdirektör och har sedan dess ingått i Dunis koncernledning. Sedan november 2015 har hon varit chef för affärsområde Consumer och Corporate Marketing. Tinas sista arbetsdag blir den 31 juli, 2016.

VD Thomas Gustafsson kommenterar:
”Tina Andersson har med goda resultat utvecklat Dunis varumärke och strategiska plattform. Tack vare detta möter vi idag våra kunder med ett starkare erbjudande. Jag önskar Tina all lycka i hennes framtida karriär. Vårt fokus ligger nu på att hitta rätt efterträdare, ett arbete som inleds direkt.”

I väntan på att en efterträdare utses blir Anna Lundqvist, nuvarande marknadsdirektör i affärsområde Consumer, tillförordnad affärsområdeschef Consumer och Corporate Marketing.

Tina Andersson lämnar Duni för en befattning som strategi- och affärutvecklingsdirektör på Paulig Group.

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Gustafsson, VD och koncernchef
telefon 040-10 64 75

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 100 anställda fördelat på 18 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”.

Thomas Gustafsson, VD och koncernchef