INBJUDAN TILL PRESSVISNING

Stockholm 2004-11-29 DUX utmanar hotellbranschen – Nytt hotellkoncept med fokus på komfort Sängtillverkaren DUX bryter ny mark och ger sig in i hotellbranschen. Hotel DUXIANA är ett nytt koncept som är anpassat till hotell med upp till 40 rum och där komfort är av högsta prioritet. I varje rum kan gästerna njuta av en riktigt god natts sömn – i DUX sköna sängar.

Den 3:e december 2004 invigs Sveriges första HOTEL DUXIANA i Helsingborg. Hotellet hette tidigare Sir James och genomgår nu en rejäl ansiktslyftning. Rummen har utformats av DUX designer Bertil Svensson och har försetts med sängar från DUX. Dessutom ska även foajé och restaurang fräschas upp. Allt för att bli en mer attraktiv mötesplats, där affärsresenärer väljer att stanna över natten. DUX tar nu steget fullt ut och närmar sig sängkonsumenten ytterligare ett steg. Bolaget har i många år levererat sängar till flertalet välkända hotell – bland andra SAS Radisson och Hilton. Det nya konceptet väntas inte bara attrahera nya kunder till DUX, utan även stärka varumärket – som i dag är ett av Sveriges mest välkända. DUXIANA är idag en väletablerad franschisekedja där man erbjuder ett brett sortiment av sängar, men även sängtextilier, gavlar och lampor säljs i butikerna. Kedjan har drygt 100 butiker i 19 länder. Den 3:e december kl 14.00 – 15.00 är Du välkommen till en exklusiv pressvisning och att höra mer om framtidens hotellkoncept. Adressen är Bruksgatan 40, Helsingborg. Om Du har några frågor vänligen kontakta: Claes Ljung +46-410-587 50, eller besök www.dux.se