Dynarc expanderar i USA och Europa

Dynarc expanderar i USA och Europa Det svenska nätverksföretaget Dynarc har etablerat fyra nya säljkontor i USA och i Europa. Närvaron på den amerikanska marknaden förstärks med nya kontor i Atlanta och Chicago och i Europa etableras ett kontor i London och ett nytt dotterbolag Dynarc, S.A.S. i Archamps, Frankrike, strax utanför Genève. - Det här är första fasen i en global expansion där vi etablerar kontor på strategiska platser. Genom våra etableringar på de amerikanska och europeiska marknaderna kommer Dynarc att intensifiera försäljningsinsatserna och öka vår globala bas av nöjda kunder, sade Dynarcs VD och grundare Olov Schagerlund. Etableringarna är ett viktigt led i vårt långsiktiga och ambitiösa marknads- och säljprogram med målsättningen att Dynarc ska bli en ledande leverantör av nästa generations optiska IP-nätverk. Rekryteringarna till kontoren har varit fantastiskt framgångsrik och våra kunder kommer nu att kunna arbeta närmare våra affärsutvecklare och nätverksexperter. Till kontoren har Dynarc rekryterat personer med lång erfarenhet av försäljning och kundsupport från data- och telekomindustrin. Dynarcs produkter marknadsförs mot nya operatörer som levererar avancerade Internettjänster till företag och hushållskunder. Nyligen skrev bland annat Tele1 Europe avtal med Dynarc för utbyggnaden av stadsnät i de största städerna i Norden. För mer information kontakta Olov Schagerlund, VD och grundare Dynarc, telefonnummer +46 8 566 121 00 eller e-post olov@dynarc.se Om Dynarc Dynarcs affärsidé är att utöka affärsmöjligheterna och stärka konkurrenskraften för nätverksoperatörer genom att erbjuda tekniskt ledande produkter för optiska IP nätverk. Dynarcs vision är att bidra till att utveckla Internet till ett integrerat nätverk för transport av data, ljud och video med global tillgänglighet och därigenom bidra till att öka användandet och nyttan av Internet. Dynarc har huvudkontor i Kista utanför Stockholm och ett utvecklingscentrum i Silicon Valley. www.dynarc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00160/bit0002.pdf