Dynarc stödjer standardiseringen av DTM-tekniken

Dynarc stödjer standardiseringen av DTM-tekniken Dynarc stödjer standardiseringsarbetet av DTM för utvecklingen av optiska IP nätverkslösningar, så kallade IP över fiber. Dynarc är engagerade i ett flertal standardiserings- och branschorganisationer där optiska transportlösningar debatteras, bland annat ETSI, IEEE, OIF och ODSI. - Vårt mål är att bli en ledande leverantör av utrustning för optiska IP- nätverk, och att de produkter vi utvecklar och marknadsför ska förenkla och förbättra den existerande Internet-infrastrukturen. Dynarc har sedan bolagets bildande haft tillgång till och vidareutvecklat DTM-tekniken i syfte att erbjuda kunderna en bättre infrastruktur som möter morgondagens krav, säger Olov Schagerlund, Dynarcs vd och grundare. DTM-tekniken ingår som en viktig komponent i alla Dynarcs produkter idag och bolaget fortsätter utveckla DTM-funktionalitet för nästa generations produkter och har inte några planer på att implementera någon annan liknande eller konkurrerande transportteknik för optiska IP-nätverk. I samtal med kunder, partners och branschanalytiker står det klart att den viktigaste egenskapen hos morgondagens nätverksutrustning är att den är optimerad för att transportera avancerade IP-tjänster. Dynarc trycker därför i sin marknadsföring hårt på IP-funktionalitet, och Dynarcs konkurrenskraft kommer från att utnyttja DTM i kombination med IP- tekniken. För slutanvändaren är detta ännu tydligare, det är Internet- tjänsterna och inte transporttekniken som är avgörande för kundnyttan. Den nyligen annonserade affären med Tele 1 Europe är en bekräftelse på att Dynarc erbjuder konkurrenskraftiga produkter. För mer information kontakta Olov Schagerlund, VD och grundare Dynarc, telefonnummer +46 8 566 121 02 eller e-post olov.schagerlund@dynarc.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT00770/bit0002.pdf