Stureplansgruppen köper Lightfry-ugnar från EatGood

Stureplansgruppen som är Sveriges största nöjeskoncern och bedriver verksamhet inom restaurang- och nöjesindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre har beslutat att köpa in två Lightfry-ugnar till Globen arena.

Försäljningen är gjord till listpris med sedvanliga försäljningsvillkor. De två Lightfry-ugnarna som installeras på Globenrestauranger kommer att installeras under vecka 10-11. Lightfry-ugnarna tillagar pommes frites med ånga och varmluft vilket gör att de blir betydligt nyttigare med mindre fett än pommes som tillagas i sedvanlig frityrolja.

”Det är väldigt roligt att Stureplansgruppen investerar i Lightfry-ugnar. För oss är det ett genombrott att en av Sveriges största restaurangkedjor anammar våra ugnar, och vill servera gästerna nyttigare mat”, säger Henrik Önnermark, VD i EatGood AB. ”Vi ser att hälsotrenden slår igenom alltmer i världen. Det räcker inte med att gå på gym, utan den hälsomedvetna konsumenten vill även ha nyttig mat på restaurang eller fastfood outlet. Då vill man givetvis inte ha oljefriterad pommes frites om det finns bättre alternativ.”

För ytterligare information:

Kontakta Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB, tel: 073-687 21 26,

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som EatGood Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2017

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.