• EcoRub/

Ecorub söker ny vd. Bygger vässad säljorganisation och förstärker produktionen

Ecorub har nu tagit nästa steg för att kraftsamla på forskning och utveckling och försäljning av TPRR-material och produkter.

Bolaget och ägarna ser en enorm potential i innovationen. Därför vill vi förstärka och utveckla organisationen.

Som en del i att utföra dessa ägardirektiv (se pm av den 2019-11-18) har styrelsen utsett en arbetsgrupp vars uppgift är att rekrytera en ny vd för bolaget. Rekrytering av ny VD sker för att nuvarande VD skall kunna frigöra mera resurser på utvecklings- och försäljningsarbete.  Det är en process som kan dra ut på tiden.

Tills ny VD är rekryterad och på plats kommer en ledningsgrupp från styrelsen gå in och stötta nuvarande vd så att Åke Paulsson kan prioritera arbetet med att utveckla olika material och produkter, och stötta den säljmotor som är under utveckling. Susanne Stenmark från ledningsgruppen går in som vice vd. Susanne har operativt ansvar för försäljning, marknad, ekonomi och HR. Åke Paulsson antar rollen som ansvarig för produktion, forskning och utveckling.

Ecorub gör en kraftfull satsning för att etablera en vässad säljorganisation som har som uppgift att bära ut informationen om TPRR och skapa förutsättningen för en fördubbling av försäljningsvolymen från ett år till nästa för att nå de av ägardirektivet uppsatta målen.

Ecorub kommer att utöka produktionsorganisationen för att svara mot förväntade verksamhetsökningar.

Ecorubs affärside är att leda utvecklingen och skapa värde i omvandling av återvunnet gummi- och plast till nya unika material. Den nya råvaran - TPRR - ger vitala förbättringar i prestanda på flertal områden vilket ger våra kunder ökad konkurrenskraft på väg mot en global cirkulär ekonomi.