Delårsrapport för perioden januari - september 2000

Ecovision AB (publ) 556251-3191Delårsrapport för perioden januari-september 2000 169% resultatökning och fortsatt stark omsättningstillväxt ¤ Viktig order från norska mäklarfirman Pareto Fonds på Internettjänst. Ecovisions totalkoncept med innehåll, drift och utveckling av Internettjänster till banker, fondkommissionärer och media möts av fortsatt stort intresse och efterfrågan. ¤ Ecovision-systemet har uppvisat en fortsatt stark försäljningsutveckling till främst banker, professionella portfölj-förvaltare och brokers. ¤ Lansering av realtidskoppling mellan Ecovision och tekniska analyssystemet Tradestation. ¤ Nyhetsbyrån Ticker utökar öppettiden till kl. 22.30. ¤ Vinst per aktie den senaste tolvmånadersperioden uppgick till 5,24 kr. Verksamhetsområden Ecovision-koncernens verksamhet är uppdelad på tre affärsområden: Ecovision-systemet är ett komplett finansiellt realtidssystem. Informationen hämtas från primärkällor såsom börser och nyhetsbyråer och bearbetas av Ecovision för att därefter distribueras via satellit, Internet och nätverk. Ecovision Internet utvecklar och driver webtjänster med finansiell information för banker, fondkommissionärer och media. Nyhetsbyrån Ticker är en nyhetsbyrå som bearbetar, producerar och distribuerar nyheter i realtid till finansmarknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00190/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/10/31/20001031BIT00190/bit0002.pdf Hela rapporten