Ecovision levererar Internettjänst till Norges Television, NRK

Ecovision levererar Internettjänst till Norges Television, NRK Ecovision har fått en order från norska televisionen, NRK. Avtalet gäller drift och utveckling av en Internettjänst med börs- och finansinformation för NRKs Internetsite, nrk.no. Ecovisions Internettjänst hos NRK innehåller bland annat norska och internationella aktiekurser, räntor och valuta samt omfattande diagram- funktionalitet och börsmeddelanden. - Avtalet med NRK innebär ytterligere ett erkännande för Ecovisions Internettjänster säger Per Rastin, vice VD på Ecovision AB. I Norge levererar Ecovision Internettjänster till bland annat DnB Markets, Pareto Securities och finansportalen iMarkedet.no. Bland kunderna i Sverige finns Nordbanken, Finanstidningen, Aragon Fondkommission med flera. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision-systemet med finansiell information i realtid, Ecovision Internet som utvecklar och driver Internettjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-aktien är noterad på Nya Marknaden på OM Stockholmsbörsen. För mer information kontakta Per Rastin, vVD Ecovision AB tel. +46 31 68 46 63 Preben Berg, daglig leder Ecovision Norge tel. +47 22 83 12 10 Frode Rekve, programchef, nrk.no tel. +47 23 04 23 89 Are Nundal, programchef, nrk.no tel +47 23 04 53 69 www.ecovision.se www.nrk.no/okonomi ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00440/bit0002.pdf