Ecovision levererar Internettjänst till norska mäklarfirman Pareto Fonds

Ecovision levererar Internettjänst till norska mäklarfirman Pareto Fonds Ecovision AS, Ecovision-koncernens norska dotterbolag, har fått en order från en av Norges största mäklarfirmor, Pareto Fonds. Ordern gäller utveckling och drift av en Internettjänst med börs- och finansinformation för Paretos kunder. Ecovisions totalkoncept med utveckling, drift och innehåll till börs-och finanstjänster på Internet har mötts av stor efterfrågan bland banker, fondkommissionärer och media. I Norge leverar Ecovision Internettjänster till bland annat DnB Markets och finansportalen iMarkedet.no. Bland kunderna i Sverige finns Nordbanken, Finanstidningen, Aragon m fl. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision-systemet med finansiell information i realtid, Ecovision Internet som utvecklar och driver Internet-tjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-aktien är noterad på Aragon-listan, www.aragon.se För mer information kontakta Paul Östling, VD Ecovision AB tel. +46 31 68 34 50 Preben Berg, Daglig leder Ecovision AS tel. +47 2283 1210 www.ecovision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000920BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000920BIT00460/bit0002.pdf