Effnet genomför split med villkor 5:1

Effnet genomför split med villkor 5:1 Styrelsen i Effnet Group AB (publ) har idag beslutat om uppdelning av aktie ("split") med villkoret fem nya aktier för varje gammal aktie (5:1) innebärande att antalet aktier ökar från 10 410 905 till 52 054 525. Aktiens nominella belopp ändras från 2,50 kr till 0,50 kr. Första handelsdag på Nya Marknaden vid Stockholms Fondbörs efter split är den 10 maj 2000. Avstämningsdag är fredagen den 12 maj 2000. För vidare information, vänligen kontakta VD för Effnet Group AB (publ) Tomas Althén, 0708-15 16 15 eller Finanschef Lars Lundeborg, 0708-99 86 03. Effnets affärsidé är att utveckla, marknadsföra, sälja och distribuera nätverksprodukter och nätverksteknologier, som löser flaskhalsarna inom kommunikation över Internet, och därmed skapar maximal kundnytta. Effnet kommersialiserar sin teknologi på tre sätt; produkter under eget varumärke, genom OEM-avtal och genom licensiering av teknologin till andra aktörer i nätverksbranschen. Under 1999 har Effnet utvecklats ifrån att vara ett renodlat utvecklingsbolag till en kommersiell aktör inom nätverksmarknaden. Bolaget går nu in i en fas där marknadsföring och försäljning står i fokus. Effnets långsiktiga mål är att bli en av världens ledande aktörer för att lösa nuvarande och framtida flaskhalsar inom kommunikation över Internet. I dagsläget finns Effnet på fyra orter; Stockholm, Luleå, Boston och Mountain View, Kalifornien. Effnet Group AB är noterad på Nya Marknaden. Antalet anställda uppgår till 76 personer. Läs mer om Effnet Group AB på www.effnet.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00820/bit0002.pdf