Effnet ingår nytt återförsäljaravtal

EFFNET INGÅR NYTT ÅTERFÖRSÄLJARAVTAL Effnet har slutit ett nytt återförsäljaravtal med systemintegratören Mindmill comSolution. Avtalet ger Effnet tillgång till en delvis ny kundgrupp och en större geografisk täckning på den svenska marknaden. Effnet kommer nu att kunna erbjuda säkerhetslösningar till Mindmills kunder som i huvudsak består av kommuner och landsting. Förhandlingar pågår också med fastighetsägare och Internet service providers. Mindmill har arbetat med installationer och underhåll av lokala nätverk i mer än 20 år. - För oss innebär avtalet att vi får en bättre geografisk täckning på marknaden. Mindmill är etablerade inom bredbandsinstallation och levererar kompletta kommunikationslösningar för tal, data & bild vilket styrker våra satsningar inom E-handel och bredband. säger Karin Bjurel, Sälj- och Marknadsdirektör för Effnet AB. Mindmill comSolution har sitt kontor i Göteborg och flera av deras stora kunder finns i västra Sverige. - Prestandamässigt är Effnets säkerhetslösningar de bästa och mest effektiva som finns idag. Dessutom tycker vi att det är roligt att kunna arbeta med ett svenskt företag i en bransch där det mesta domineras av amerikanska spelare, säger Mindmills VD Leif Lästh. Om Effnet Effnets affärsidé är att utveckla, marknadsföra, sälja och distribuera nätverksprodukter och nätverksteknologier, som löser flaskhalsarna inom kommunikation över Internet, och därmed skapar maximal kundnytta. Effnet kommersialiserar sin teknologi på tre sätt; produkter under eget varumärke, genom OEM-avtal och genom licensiering av teknologin till andra aktörer i nätverksbranschen. Under 1999 har Effnet utvecklats ifrån att vara ett renodlat utvecklingsbolag till en kommersiell aktör inom nätverksmarknaden. Bolaget går nu in i en fas där marknadsföring och försäljning står i fokus. Effnets långsiktiga mål är att bli en av världens ledande aktörer för att lösa nuvarande och framtida flaskhalsar inom kommunikation över Internet. I dagsläget finns Effnet på fyra orter; Stockholm, Luleå, Boston och Mountain View, Kalifornien. Effnet Group AB är noterad på Nya Marknaden. Antalet anställda uppgår till 76 personer. Läs mer om Effnet på www.effnet.com. Om Mindmill Mindmill comSolution erbjuder helhetslösningar för effektiv kommunikation, vilket omfattar bl.a. installation strukturerade kabelsystem, LAN/WAN, tillhandahålla nättjänster samt trådlös kommunikation. Mindmills kompetens sträcker sig från ett helhetsansvar till projektering, finansiering, service, och dokumentation och deras kunder återfinns inom marknadssegmenten stat, kommun samt små och medelstora företag. För mer information kontakta: Effnet AB Karin Bjurel Sälj- och marknadsdirektör EMEA 0708-99 86 06 Mindmill comSolutions Tommy Olsson Försäljning 0704-50 05 70 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00280/bit0002.pdf