Flaggningsmeddelande

Flaggningsmeddelande Prudential plc (inklusive fonder som Prudential plc förvaltar) innehav i Effnet Group AB uppgår idag till 2 245 200 aktier, vilket motsvarar 4,08 procent av bolagets aktiekapital och röstetal. Prudential plc tidigare innehav i Effnet Group AB uppgick till 5 293 700 aktier, vilket motsvarande 9,63 procent av bolagets aktiekapital och röstetal. Om Effnet Effnet förnyar och licensierar prisbelönade nyckelteknologier som löser problem med datahastigheter, effektivitet och säkerhetsutmaningar för IP- nätverk och IT-säkerhet. Effnet fokuserar på mjukvaruutveckling inom Robust Header Compression (RoHC), en teknik som bedöms bli nödvändig för leverantörer av trådlösa nätverk baserade på IP-teknologi. Det helägda dotterbolaget Wkit Security utvecklar mjukvara för kopieringsskydd. Effnet-gruppen har ca 60 anställda. Effnet-gruppens aktier omsätts på Nya Marknaden (EFFN). Läs mer om Effnet på www.effnet.com och om Wkit på www.wkit.com. För ytterligare information vänligen kontakta: Örjan Grinndal, CEO Effnet Group +46-(0)8-564 605 50, +46-(0)709-57 53 75 Marika Philipson, CFO Effnet Group +46-(0)8-564 605 50, +46-(0)708-32 44 56 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00670/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00670/bit0002.pdf