Programvara från Effnet/WKIT återskapar virusattackernas förstörda filer

Programvara från Effnet/WKIT återskapar virusattackernas förstörda filer Återigen står produkten WOCS från Effnets dotterbolag Wkit Online AB i fokus som en räddare i nöden för många drabbade bolag och privatpersoner, när det nya fruktade viruset som raderar bild- och ljudfiler har släppts ut på Internet. Produkten WOCS blev först känd under April 1999 som det första programmet som kunde bekämpa det ökända CIH viruset. Unikiteten i WOCS gör att produkten kan återhämta nästan all typ av förlorad data. Detta innebär att WOCS kan återskapa raderade filer från det nu grasserande viruset. Efterfrågan på produkten har ökat under den sista tiden på grund av de alltmer förekommande allvarliga virus som dyker upp. Efterfrågan på produkten har gjort så att en större lansering nu förbereds för att nå fler slutkunder. Produkten används idag av bolag, privatpersoner och myndigheter som det ultimata verktyget för återskapning av förlorad data. Information om produkten och dess tillgänglighet finns under www.wkit.com För ytterligare information, kontakta. Lars-Olov Guttke Chief Executive Officer Wkit Online AB Tel +46 530 44460 Fax +46 530 44469 A Company within the Effnet Group AB (publ). Effnet's mission is to develop, market, sell and distribute network products and network technologies for solving Internet communications bottlenecks, and to thereby create maximum customer benefit. Effnet commercializes its technology in three ways: products under its own trademark, through OEM agreements and by licensing the technology to other players in the network industry. In 1999, Effnet grew from being a pure development company into a commercial player in the network market. The company is now in a phase in which the focus is on marketing and sales. Effnet's long-term goal is to become one of the world's leading players in solving current and future Internet communications bottlenecks. Effnet currently has four locations: Stockholm, Luleå, Boston and Mountain View, California. Effnet Group AB is listed on Stockholm Stock Exchange, New Market. The company has 76 employees. Learn more about Effnet AB at www.effnet.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT01010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT01010/bit0002.pdf