Handarbete från catwalken i nytt magasin!

Handarbetstrenden är större än någonsin och nu presenterar Egmont Tidskrifter en unik nyhet på marknaden – ett lyxigt modemagasin med gör-det-själv-beskrivningar till allt som finns i tidningen!

MbyM – Made by Me – är det nya trendmagasinet för kvinnor mellan 20 och 45 år. MbyM är ett modemagasin och en DIY-tidning för dem som vill skapa själva i ett! Alla kläder som visas i tidningen kan den händige göra själv med hjälp av beskrivningarna som medföljer som en praktisk bilaga.

– MbyM är ett av de roligaste projekt jag jobbat med under mina år i branschen, säger MbyMs redaktör Katarina Dock. Kombinationen av trendigt innehåll, de snyggaste modellerna och att man kan göra allt själv är oslagbar!

Många av modellerna i MbyM kommer direkt från catwalken och är av allra senaste snitt; du kan själv sy Dolce & Gabbana-inspirerade klänningar eller sticka en Jean-Paul Gaultier-väst. Teknikerna är sömnad, stickning och virkning och en del hobbyprojekt. Till varje modebild ges också tips om skönhet och hårstyling för att komplettera bilden. I MbyM finns också inredningstips samt reportage om intressanta och kända skandinaviska eller internationella designers, som inspirerar med sin kreativitet.

MbyM är är tvådelad. Den första delen är själva modemagasinet med fantastiska bilder på allt man kan göra själv. Den andra är ett häfte som innehåller alla beskrivningar till det som finns på bilderna. MbyM kostar 99 kr och då ingår hela 192 beskrivningar.

Premiärnumret av MbyM utkommer den 8 mars och nummer 2 kommer i september 2012. Tidningen är på 156 sidor och häftet med beskrivningar är 44 sidor. Tidningens hemsida finns på http://www.tidningenmbym.se

Katarina Dock, redaktör, katarina.dock@egmont.se, tel 040-38 52 71

Hélène Mönnich Börjeson, chefredaktör, helene@egmont.se, tel 040-38 52 77

Ulrika Frolov, marknadschef, ulrika.frolov@egmont.se, tel 040-38 52 11

Egmont Tidskrifter AB är utgivare av ett 30-tal magasin och webbplatser i Sverige, omsätter cirka 500 msek och har cirka 230 anställda. Bolaget ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 7 600 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder EUR.