Bindefeld dukar upp!

Fyrklövern lanserar servisen Aspvik i samarbete med Sveriges främste festarrangör Micael Bindefeld. Dekoren består av favoritblommorna från Micaels trädgård på Aspvik i Stockholms skärgård, där han i TV-programmet Fest hos Bindefeld dukade upp till fest. Servisen Aspvik genomsyras av Micaels passion för porslin och det dukade bordet.

Micael Bindefelds passion för både dukningar, trädgård och skapande utvecklades redan i barndomen. När han i samarbete med Fyrklövern designade servisen Aspvik hade han mormors servis och blåvitt porslin, som han samlat på sina resor runt om i världen, som inspiration. Formspråket på porslinet är mjukt och tidlöst och framhäver dekoren som består av blommor som alla växer i Micaels trädgård på Aspvik.

Servisens breda sortiment bjuder in till generösa fester och kreativa dukningar. Duka på höjden med kakfat på fot eller gör ett vackert blomsterarrangemang i soppterrinen! En av Micaels designidéer är att servisen ska inbjuda till att mixas och matchas. Blanda Aspvik mörkblå delar med de ljusare och komplettera med något ärvt på bordet som mormors silverskål på fot.

Bindefelds bästa dukningstips

• En vacker bordsduk är alltid en bra investering. Komplettera med servettringar och matchande servetter. Duken kan ofta ge porslinet en helt ny dimension.
  • Duka gärna på höjden. Skapa ett generöst och välkomnande intryck med höga blomstervaser på bordet, som ställs åt sidan när gästerna satt sig. Eller gör ett härligt blomsterarrangemang i soppterrinen.
  • Gå på känsla, våga och var personlig! Sätt fram arvegods bredvid såsskålen.
  • Fynda härliga dukningsdetaljer på dina resor. Ge dig ut med öppet sinne på inspirerande lokala marknader.
  • Mixa och matcha porslinet med en kreativ känsla och blanda gammalt och nytt.
  • Ta in naturen och duka efter årstid. Frukt, bär, snäckor och blad kan vara minst lika dekorativt som klassiska blommor.

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. Företaget har genom året skapat flertalet framgångsrika designsamarbeten med ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” i fokus.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com