REN LOGIK till EKPR & Kommunikation

Från och med den 1 september finns REN LOGIK livsstilssortiment hos EKPR & Kommunikation. Konceptet med miljövänliga, veganska och designade tvätt- och städprodukter lanserades 2017 och har sedan dess exklusivt sålts på Apoteket AB. Under hösten tar varumärket steget ut mot en större marknad och satsar därför på PR och digital kommunikation.

Målet är att REN LOGIK ska vara det självklara valet för den moderna människan. Varumärket står för kärnvärden som hållbarhet, modern design och kvalitet med blommig väldoft. Ett utvalt antal produkter finns även oparfymerade, speciellt anpassade för den känsliga. REN LOGIK erbjuder med andra ord ett hållbart sortiment för hela familjen.

– Vi har valt EKPR & Kommunikation då vi sett hur framgångsrikt de vårdar och utvecklar sina kunders varumärken. De har även stor erfarenhet av att jobba med varumärken inom livsstil. Vi ser fram emot ett nära och spännande samarbete, säger grundaren Viktoria Widengren.

- Vi är oerhört glada över att Viktoria och REN LOGIK har valt oss som PR-byrå och ser fram emot att lyfta REN LOGIK som det mest intressanta och hållbara livsstilskonceptet inom apotek och dagligvaruhandeln, säger Madeleine Ek Brentmar, VD på EK PR & Kommunikation.

För mer information vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation tel. 08-667 22 06 info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com

Om REN LOGIK

REN LOGIK är ett sortiment med effektiva och väldoftande produkter inom städ, tvätt och disk som tar hänsyn till både miljö och människa utan att göra avkall på modern design. REN LOGIKs sortiment är veganskt och märkt Bra miljöval, det innehåller inga färgämnen och förpackas i flaskor av bioplast. Alla produkter i serien är tillverkade i Sverige och säljs hos Apoteket från oktober 2017. Läs mer på www.renlogik.se.