Elanders tecknar "Letter of Intent" med Volvo Car Customer Service

Elanders tecknar "Letter of Intent" med Volvo Car Customer Service Elanders har i stark internationell konkurrens idag tecknat ett "Letter of Intent" för ett treårigt avtal med Volvo Car Corporation om strategiskt partnerskap vilket omfattar ett värde av sammanlagt ca 150 MSEK, vilket är en fördubbling av den hittillsvarande affären. Elanders ser en stor utmaning i det förtroende Volvo Car Customer Service visar genom att välja Elanders till partner avseende produktion, effektivisering och utveckling av eftermarknadsinformation. Den information som avses är service-, reservdels- och förarinformation. Implementeringsprocessen startar omgående och avtalet planeras att träda i kraft den 1 januari 2004. Avtalet innefattar områdena kundorder, kundsupport (helpdesk), trycksaksproduktion, packning, distribution och lagring av all tryckt eftermarknadsinformation på global basis. Avtalet ligger helt i linje med Elanders strategi att utveckla partnerskap med kunderna med inriktning på långsiktiga affärsmässiga relationer. För ytterligare information vänligen kontakta: Patrick Holm Mats Almgren VD och koncernchef Ekonomidirektör Elanders AB Elanders AB +46 300 501 95 +46 300 502 33 +46 708 21 04 10 +46 705 18 19 36 Jimmy Lundbeck Rikard Furublad Regionchef Elanders Väst ansvarig Ford/Volvo och ansvarig segment +46 708 75 11 31 Automotive +46 703 47 79 14 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031029BIT00830/wkr0001.pdf