Elanders tecknar treårigt avtal med If Skadeförsäkring

Elanders tecknar treårigt avtal med If Skadeförsäkring Elanders har idag tecknat ett treårigt avtal med If Skadeförsäkring AB om strategiskt partnerskap baserat på Master Vendor-konceptet. Avtalet omfattar produktion, distribution och lagring av ca 2 000 olika trycksaker i Sverige och Norge samt kampanjer. En processkartläggning genomförs under hösten 2002, därefter beräknas system avseende lager och beställning att utvecklas och implementeras. Avtalet innebär att Elanders blir leverantör till If i Sverige och If i Norge. Genom samarbetet med Elanders kommer If att uppnå effektiviseringar och kostnadsbesparingar inom områdena beställning, produktion, lagring och distribution av trycksaker samt kampanjer. Elanders kommer i projektform med If Skadeförsäkring AB, att arbeta med att implementera och utveckla samarbetet inom respektive organisation. Elanders ser en stor utmaning i det förtroende If Skadeförsäkring visar genom att välja Elanders till partner avseende effektivisering och utvecklingen av logistiken kring trycksaks- och kampanjproduktion. Avtalet ligger helt i linje med Elanders strategi att utveckla partnerskap med kunderna med inriktning på långsiktiga affärsmässiga relationer med ömsesidiga ekonomiska fördelar. Kungsbacka 2002-06-10 Patrick Holm VD och Koncernchef För ytterligare information kontakta Patrick Holm på 0300-50000. Information finns också på vår hemsida www.elanders.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT00670/wkr0002.pdf