Omvandling av aktier i Electrolux Professional

Enligt bolagsordning för Electrolux Professional AB (publ) har ägare till aktier av serie A rätt att begära att sådan aktie omvandlas till aktie av serie B. Genom omvandling minskar det totala antalet röster i bolaget.

Under augusti 2021 har på aktieägares begäran 360 aktier av serie A omvandlats till serie B. Det totala antalet röster i bolaget uppgår därefter till 35 984 092,5.

Det totala antalet registrerade aktier i bolaget uppgår till 287 397 450 varav 8 049 275 aktier av serie A och 279 348 175 aktier av serie B.

Denna information är sådan information som Electrolux Professional AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 augusti 2021 klockan 17.30.

Electrolux Professional är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 11 fabriker i sju länder och säljs i mer än 110 länder. År 2020 hade Electrolux Professional en global försäljning på 7,3 miljarder kronor och cirka 3.500 anställda. Mer information finns på https://www.electroluxprofessional.com/corporate/