Datum för publicering av ekonomiska rapporter från Electrolux 2005

2005-02-15 Bokslutsrapport för 2004 2005-04-20 Bolagsstämma och Delårsrapport januari - mars 2005-07-19 Delårsrapport januari – juni 2005-10-25 Delårsrapport januari - september Electrolux är världens största tillverkare av hushållsmaskiner och utrustning för kök, rengöring samt skogs- och trädgårdsskötsel. Mer än 55 miljoner produkter - kylskåp, spisar, tvättmaskiner, dammsugare, motorsågar och gräsklippare - säljs varje år till konsumenter och professionella användare i över 150 länder under ledande varumärken som AEG, Electrolux, Zanussi, Frigidaire, Eureka och Husqvarna. Electrolux hade 2003 en omsättning på 124 miljarder kronor och 77.000 anställda. För mer information För mer information, kontakta Investor Relations på telefon 08-738 60 03. Electrolux Pressjour har telefon 08-657 65 07.