Electrolux förvärvar varumärket Continental i Latinamerika

Electrolux meddelade idag att den brasilianska domstol som administrerar konkursen efter Mabe Brazil har accepterat ett bud på de immateriella tillgångarna i konkursboet för totalt 70 miljoner real (178 miljoner kronor). Electrolux tar därmed över rättigheterna till varumärket Continental inom hemprodukter.

Continental är ett välkänt, traditionellt varumärke i Brasilien, som under många år försett brasilianska familjer med produkter för matlagning, kylning och tvätt.

”Continental blir en värdefull tillgång för Electrolux, som stödjer vår fortsatta lönsamma tillväxt i regionen”, säger Ricardo Cons, chef för Electrolux affärsområde Vitvaror Latinamerika. ”Det här förvärvet gör det möjligt för oss att utöka vår marknadstäckning och erbjuda bra upplevelser till ännu fler konsumenter.”

För mer information vänligen kontakta Electrolux pressjour: 08-657 65 07.

Electrolux gör livet bättre och mer hållbart för miljontals människor genom att ständigt utveckla nya sätt att skapa smakupplevelser, ta hand om kläder och få en hälsosammare hemmiljö. Vi är ett ledande globalt vitvaruföretag som sätter konsumenten i centrum i allt vi gör. Genom våra varumärken, som inkluderar Electrolux, AEG, Anova, Frigidaire, Westinghouse och Zanussi, säljer vi mer än 60 miljoner produkter till hushåll och professionella användare på fler än 150 marknader varje år. Under 2016 hade Electrolux en omsättning på 121 miljarder kronor och cirka 55 000 anställda. För mer information besök www.electroluxgroup.com.