Globalt on-linesystem för resebokningar sparar tid och pengar

Globalt on-linesystem för resebokningar sparar tid och pengar Electrolux, världens största tillverkare av hushållsprodukter, introducerar i dag ett globalt tillgängligt och interaktivt resebokningssystem för sina anställda. On-linesystemet för bokning av hotell, flyg och hyrbilar, förväntas sänka företagets resekostnader. Syftet med reseplaneraren är att göra beställningar av resor enklare, snabbare och mer kostnadseffektiva. On-linebokningen gör det möjligt att se var det finns tillgängliga hotellrum på de hotell som koncernen slutit fördelaktiga avtal med. Systemet erbjuder också en rad resetjänster som t ex vägbeskrivningar till företagets kontor och fabriker, kortaste resrutt, allmänna råd samt aktuella växelkurser. Jo-Achim Hamburger, ansvarig för Electrolux Travel Management, har stor tilltro till det nya bokningssystemet. "Jag är övertygad om att bokningssystemet blir väl använt. Systemet är utvecklat i nära samarbete med Electrolux-medarbetare som reser ofta, dessutom blir det tillgängligt på en redan väletablerad adress på vårt Intranet." Electrolux är världens största tillverkare av hushållsmaskiner för kök, rengöring och skogs- och trädgårdsskötsel, såsom kylskåp, tvättmaskiner, spisar, dammsugare, motorsågar, gräsklippare samt trädgårdstraktorer. Försäljningen 1999 uppgick till SEK 120 miljarder, och antalet anställda var 93.000. Varje år köper kunder i mer än 150 länder över 55 miljoner produkter från Electroluxkoncernen, för både konsumentbruk och professionell användning. I Electrolux-koncernen ingår ledande varumärken som AEG, Zanussi, Frigidaire, Kelvinator och Husqvarna. Mer information För mer information, kontakta Jo-Achim Hamburger, Travel Manager, tel +49 911 323 17 19 eller Electrolux Pressjour, tel 08-657 65 07. För att ändra eller säga upp denna faxtjänst, vänligen sänd hela detta dokument, med uppgift om ditt namn, företag och faxnummer, till faxnummer 08-738 74 61, med uppgift om vad som ska ändras. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00590/bit0002.pdf