Rapport för de första nio månaderna 2003

RAPPORT FÖR DE FÖRSTA NIO MÅNADERNA 2003 Stockholm den 21 oktober 2003 · Nettoresultatet per aktie 12:75 kr, en minskning med 2,7%, exklusive jämförelsestörande poster · Resultatet efter finansiella poster negativt påverkat av förändrade valutakurser med 740 Mkr · Stark tillväxt och bättre resultat för vitvaror och utomhusprodukter i Nordamerika i lokal valuta · Väsentlig försämring av resultatet för dammsugare och storköksutrustning För mer information Electrolux ekonomiska information finns också tillgänglig på www.electrolux.com/ir ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00110/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/21/20031021BIT00110/wkr0002.pdf Hela rapporten