Rune Andersson avböjer omval som ordförande i Electrolux

Rune Andersson avböjer omval som ordförande i Electrolux (ELUX) Electrolux styrelseordförande Rune Andersson har meddelat att han kommer att avgå som ordförande och lämna styrelsen i samband med bolagsstämman i april 2004. Rune Andersson valdes in i Electrolux styrelse vid bolagsstämman 1998 och utsågs samtidigt till ordförande. "Arbetet som styrelseordförande inom Electrolux har varit mycket stimulerande och i april 2004 kommer jag att ha suttit i sex år. Under den här tiden har min egen företagsgrupp vuxit väsentligt och kräver alltmer av min tid," säger Rune Andersson. Electrolux är världens största tillverkare av hushållsmaskiner och utrustning för kök, rengöring samt skogs- och trädgårdsskötsel. Mer än 55 miljoner produkter - kylskåp, spisar, tvättmaskiner, dammsugare, motorsågar och gräsklippare - säljs varje år till konsumenter och professionella användare i över 150 länder under ledande varumärken som AEG, Electrolux, Zanussi, Frigidaire, Eureka och Husqvarna. Electrolux hade 2002 en omsättning på 133,2 miljarder kronor och 82.000 anställda. Electrolux Pressjour har telefon 08-657 65 07. För att ändra eller säga upp denna faxtjänst, vänligen sänd detta document till faxnummer 08-738 70 90 med uppgift om vad som ska ändras. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031208BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031208BIT00870/wkr0002.pdf