ElektronikGruppen BK AB och ECI Telecom förlänger samarbetet till slutet av 2002. ElektronikGruppen BK AB och ECI Telecom har tecknat ett nytt samarbetsavtal i syfte att öka satsningen på bredbandsnät i Skandinavien genom att använda ECI's produktportfölj för transmissionssystem. Avtalet innebär att EG Comtech, ett helägt dotterbolag inom ElektronikGruppen, kommer att erbjuda produkter och tjänster såsom design, integrationslösningar, implementering samt övervakning av bredbandsnät till kunder i Sverige, Norge och Danmark. " Avtalet med ECI Telecom, en världsledande leverantör av bredbandssystem, skapar unika möjligheter för EG Comtech att erbjuda kompletta bredbandslösningar till växande regionala och lokala operatörer i Skandinavien " säger Tsviatko Ganev, VD för ElektronikGruppen. " Vi valde att samarbeta med EG Comtech på grund av dess dokumenterade kompetens inom integration och implementering av kundanpassade bredbandsnät " säger Eli Peled, Senior Vice President, Continental Europe, ECI Telecom. EG Comtech, ett dotterbolag inom ElektronikGruppen, marknadsför transmissions- och accessutrustning, fiberoptiska tillbehör samt testutrustning för bredbandsnät inom Skandinavien. EG Comtech tillhandahåller kundanpassade helhetslösningar inklusive design, integration och övervakning av nät. ECI Telecom Ltd. är en ledande leverantör av integrerade nätverkslösningar för digital kommunikation och datatransmissionssystem. ECI Telecom's systemprodukter återfinns i fler än 300 servicenät i över 145 länder. För mer information var vänlig kontakta: Tsviatko Ganev, VD ElektronikGruppen, Telefon 08-759 35 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00970/bit0002.pdf