Ny VD och koncernchef för ElektronikGruppen

Ny VD och koncernchef för ElektronikGruppen Johnny Alvarsson tillträder som ny VD och koncernchef den 1 januari 2001. Alvarsson har 13 års erfarenhet inom konstruktion, produktion och projektledning inom Ericsson. De senaste 13 åren har han varit VD och koncernchef för börsnoterade Zeteco, som under denna tid ökat omsättningen från 100 MSEK till 2,000 MSEK, med oavbrutet mycket god lönsamhet. " Inom ElektronikGruppens styrelse är vi mycket glada över att kunna knyta en person som Johnny Alvarsson till oss. Han besitter en unik kombination av kompetens inom våra nyckelområden och ett enastående " track-record " som företagsledare ", säger Rune Brandinger, styrelseordförande i ElektronikGruppen. " För mig är det en mycket spännande utmaning att kombinera min erfarenhet från Zeteco med tidigare erfarenheter från Ericsson Telecom. Förhoppningsvis kan jag tillsammans med medarbetarna inom ElektronikGruppen åstadkomma en tillväxt och lönsamhet som överträffar den utveckling Zeteco haft, säger Johnny Alvarsson, ny VD i ElektronikGruppen. Stockholm den 19 oktober 2000 Rune Brandinger Styrelsens ordförande ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT01200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT01200/bit0002.pdf