Ny teknik för belysning i offentliga miljöer

Ny teknik för belysning i offentliga miljöer ElektroVakuum introducerar en helt ny armaturgeneration för takbelysning i offentliga miljöer. De nya armaturerna är försedda med Philips nya QL-lampa med extremt lång livslängd. ElektroVakuums tillverkningsenhet i Årjäng, som har vakuumformning som specialitét tillverkar armaturerna, som marknadsförs genom ElektroVakuums skandinaviska försäljningsorganisation. Philips QL-lampa, som bygger på i ljuskällesammanhang helt ny princip - induktion, har varken glödtråd eller elektroder som begränsar livslängden. Lampan får en extremt lång livslängd - 60 000 timmar som motsvarar 7 års kontinuerlig drift eller 16 år vid 10 timmars brinntid per dygn. De nya armaturerna är en lämplig ljuskälla till t.ex. varuhus, hotell, bensinstationer, offentliga byggnader och allmänna platser på grund av ljusflöde, driftsäkerhet och underhållsekonomi. ElektroVakuum marknadsför och tillverkar serieproducerade externa skyltsystem till bl.a. bensinbolag, bilindustrin och andra företag med stora återförsäljarnätverk. Dessutom tillverkas specialskyltar inom flera olika områden. Konstruktion och tillverkning sker på egna fabriker i Halden i Norge och i Årjäng i Sverige. Logistik och lager är centrerat till Årjäng och samarbetspartner för montering och service finns över hela Europa. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge och Danmark. För ytterligare information kontakta : per.wahrolen@elektrovakuum.se ElektroVakuum Svenska AB. Tel: 08 594 773 50. Fax: 08 753 67 30. www.elektrovakuum.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/05/20041102BIT21800/wkr0001.doc texten i Word http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/05/20041102BIT21800/wkr0008.pdf