BOKSLUTSKOMMUNIKÉ FÖR ELLEN AB (publ)

2011 i sammandrag:

FORTSATT HÖG TILLVÄXT, SEX NYA AVTAL OCH FÖRBÄTTRAT RESULTAT.

• Nettoförsäljningen ökade med 27 procent under 2011. Försäljningsvolymen ökade med 33 procent jämfört med föregående år

• Intäkterna för 2011 uppgick till 19 202 (15 942) KSEK varav 4 262 (3 752) KSEK under det fjärde kvartalet, vilket motsvarar en ökning med drygt 20 procent respektive 14 procent

• Resultatet förbättrades till -5 215 (-7 815) KSEK, varav -2 535 (-2 748) KSEK under det fjärde kvartalet. Bolagets rörelsekostnader under 2011 ökade endast med 5 procent

• Resultatet per aktie uppgick till - 0,10 (-0,16) SEK, varav -0,05 (-0,06) SEK under det fjärde kvartalet