ELON blir ny partner till Gothia Cup 2010

Pressinformation 2010-04-21 Vid frågor, kontakta Jimmy Sander, marknadschef, ELON Svenska AB, tel.: 0730-701065 eller Roger Andersson, Sponsoransvarig, Gothia Cup, tel: 0707-887114

ELON blir ny partner till Gothia Cup 2010

Nu är det klart att ELON, Sveriges största vitvarukedja, tar steget in i fotbollsvärlden och blir Official Partner till världens största ungdoms- turnering i fotboll, Gothia Cup med början den 19 juli 2010. Det blir ett spektakulärt inslag på fotbollsområdet på Heden när ELON bygger upp och rustar en hel tvättstuga på 200 kvm med över 20 tvättmaskiner och torktumlare, där ca 50 000 fotbollsspelare, föräldrar och ledare från hela världen kan få sina kläder kostnadsfritt tvättade och tumlade under turneringen.

– ELON är en spännande partner för turneringen och vårt nätverk, säger Roger Andersson, sponsoransvarig på Gothia Cup. Sveriges största vitvarukedja och Sveriges största årligen återkommande sportevenemang har en naturlig koppling som vi båda ser stor potential i.

Gothia Cup fungerar som en plattform där ELON får möjlighet till marknadsföring och varumärkesbyggande. Samtidigt slår ELON genom samarbetet ett slag för förenings-livet i landet. Att detta är betydelsefullt betonar Jimmy Sander, marknadschef på ELON:

– Att gå in som samarbetspartner till Gothia Cup innebär för oss att stödja en nationell företeelse som berör oss alla. Vi har en stark tro på det redan aktiva föreningslivet och tycker att det är viktigt att visa vårt stöd. Samarbetet med världens största ungdomsturnering i fotboll kan ses som ett led i denna satsning.

ELON, som sätter svensk kvalitet i fokus, kommer framför allt att lyfta fram sina tvättmaskiner under samarbetet. Första delen av aktiveringen tar plats hos återförsäljarna då en kampanj för en Gothia Cup-brandad tvättmaskin går igång kring månadsskiftet juni-juli. Därefter möter ELON turneringens spelare på Gothia Heden Center genom att erbjuda gratis tvätt av lagens dräkter. En idé som definitivt kommer att vara uppskattad bland deltagare, föräldrar och lagledare.

Bildtext (två bilder): ELONs mobila tvättstuga under Gothia Cup 2010. Mer än 20 svensktillverkade tvättmaskiner och tumlare servar närmare 50 000 spelare, föräldrar och ledare under en hel vecka.
Foto: DeBoer Tenten BV, Holland