Delårsrapport 1 januari - 31 mars 2010

• Nettoomsättningen ökade med ca 9%* och uppgick till 119 mkr (112). Orderingången förbättrades och ökade med ca 17 %* och uppgick till 127 mkr (111). • Rörelseresultatet förbättrades och uppgick till 8,9 mkr (-0,8). Förbättringen är en effekt av ökande volymer samt genomförda kostnadsanpassningar under 2009. • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 3,5 mkr (-2,0). • Resultatet efter finansiella poster uppgick till 7,0 mkr (-3,5). • Resultat efter skatt uppgick till 5,4 mkr (-0,8) vilket motsvarar 0:89 kr (-0:13) per aktie. • Etableringen av medicinteknikverksamheten i Tianjin, Kina, utvecklas planenligt.

VD Göran Brorsson kommenterar: ”Inledningen på 2010 har inom Precisionsteknik överträffat våra förväntningar. Inom Medicinteknik ser vi nu en successiv återhämtning. Aktiviteterna hos koncernens kunder ökar nu och vi blir alltmer engagerade i projekt för att stödja kommande produktlanseringar. Vi gör nu bedömningen att volymutvecklingen stabiliseras i en positiv riktning.”