Westergyllens dotterbolag Elektromekan inleder samarbete med Neonode.

Westergyllens dotterbolag Elektromekan inleder samarbete med Neonode. Elektromekan i Årjäng, som ingår i Westergyllenkoncernen, har inlett ett samarbete med den svenska mobiltelefontillverkaren Neonode som är ett nytt mobiltelefonmärke som nu introduceras på marknaden. Företaget har arbetat i tre år med att utveckla telefonen. Tillverkningen av Neonodes första telefonmodell N1 har redan startat hos Elektromekan. Telefonen har en stor färgskärm och Windows CE Net som operativsystem, inbyggd kamera, Media Player, stereo, USB-port för datakontakt m m. - Det här är naturligtvis en utmaning och ett oerhört intressant projekt. Inte minst med tanke på att vi kommer att sköta hela produktionen här i Årjäng, säger Tommy Wenger, affärsområdeschef på Elektromekan. Initiativtagare och grundare av Neonode är Magnus Goertz och Thomas Eriksson. Elektromekan är en av Nordens större kontraktstillverkare av elektronik. Verksamheten är uppdelad på tre affärsområden: Mobile Communication som arbetar med elektronik till och produktion av kompletta mobiltelefoner och andra produkter i gränssnittet mobil kommunikation och IT, Mobile Systems som arbetar med system-applikationer för mobil kommunikation och Industrial som arbetar med kunder inom processtyrning och verkstadsindustri. För ytterligare upplysningar kontakta Gunnar Axelsson, VD på Elektromekan eller Tommy Wenger, affärsområdeschef, telefon 0573 -143 00 eller Göran Brorsson, VD på Westergyllen, telefon 0705 - 11 78 60. För mer information om Neonode kontakta Magnus Goertz, telefon 0733 - 2213 51. Westergyllens verksamhet omfattar dels tillverkning och marknadsföring av produkter för industrin inom de två affärsområdena Elektronik och Verkstad/Teknik, dels tillverkning och marknadsföring av småhus inom affärsområdet Bygg/Miljö. För ytterligare information se "www.westergyllen.se". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00810/wkr0002.pdf

Elos Medtech är en av de ledande utvecklings- och produktionspartner av medicinteknikprodukter och komponenter som t ex dentala och ortopediska implantat och instrument. Verksamheten bedrivs vid anläggningar i Sverige, Danmark, Kina och USA. Kunderna utgörs huvudsakligen av internationellt verksamma medicinteknikföretag inom affärsområdena Dental, Orthopedics och Life Science. Elos Medtech har mer än 550 anställda i världen och omsätter över 650 miljoner SEK. Elos Medtech är noterade på NASDAQ Stockholm AB sedan 1989. Elos Medtech B-aktie är klassificerad som Health Care-bolag på Small Cap-listan.