EMC, Cisco och Oracle Eliminerar dyra driftproblem med ECOstructure

EMC, Cisco och Oracle Eliminerar dyra driftproblem med ECOstructure EMC, Cisco och Oracle genomför idag på Cirkus i Stockholm nordens största demonstration av ECOstructure - ett gemensamt koncept med de marknadsledande inom storage (EMC), nätverk (Cisco) och databashantering ( Oracle). Tillsammans integrerar bolagen sina spjutspetsteknologier för att skapa en robust infrastruktur för näthandel och e-business. Den nya Internetekonomin ställer höga krav på tillgänglighet och information. Driftstopp är oacceptabelt när näthandeln förväntas fungera 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. En störning eller ett stopp kan kosta företag eller kunder från några tusen kronor till hundratusentals kronor per dag. I takt med näthandelns ökande betydelse ökar efterfrågan på lösningar som garanterar att systemen fungerar helt störningsfritt. - Snabbhet, förändringsbenägenhet och tillgänglighet är det som kommer att skilja framgångsrika från misslyckade företag i den globala nätverksekonomin. Partnerskapet mellan EMC, Cisco och Oracle hjälper dig att skapa en stabil infrastruktur med hög tillgänglighet, säkerhet och skalbarhet, säger Peter Kopelman VD Cisco Systems Sweden AB. Enligt Forrester Research kommer Internethandeln att uppgå till mer än 3 200 miljarder dollar år 2003, vilket stödjer den ökande efterfrågan på tekniska infrastrukturer med mycket hög tillgänglighet. ECOstructure initiativet skapades för att möta dessa behov av ständigt operativ infrastruktur vid näthandel och e-business. - ECOstructure ger användaren en oändlig möjlighet till utbyggnad och anpassning efter ökande eller minskande behov. Samarbetet mellan EMC, Cisco och Oracle ger bättre support, snabbare implementering och ökad säkerhet, säger Per Hedlund VD EMC Sverige. Genom att kombinera styrkorna hos EMC, Cisco och Oracle garanterar man en komplett lösning med drift, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. ECOstructure innehåller allt ifrån nätverk, lagring och mjukvara i form av databas och applikationsservrar som gör det möjligt att kommunicera trådlöst. - Våra kunder behöver affärssystem som stöder alla delar i deras verksamhet och det förutsätter en pålitlig infrastruktur. Därför är vi glada att idag kunna presentera konkreta resultat av ECOstructure- alliansen. säger Kjell Duveblad, VD, Oracle Svenska AB. Ett gemensamt utvecklingscenter har etablerats för att integrera och dokumentera teknologin för hur de tre företagens komponenter bildar en infrastruktur med hög tillgänglighet. Den första specifikationen finns redan klar. Den heter The Resilient ECOstructure och kan användas som referens vid implementering och drift av en komplett lösning för näthandel och e-business. (Mer information om ECOstructure finns tillgänglig på http://www.eECOstructure.com. eller http://www.oracle.com/telememore/?332347,) För vidare information vänligen kontakta: Greger Jerlehagen, produktchef, EMC Sverige e-post: jerlehagen_greger@emc.com, telefon 070-372 73 26 Bengt Eriksson, produktchef , Oracle Svenska AB, e-post: bengt.eriksson@oracle.com, telefon 08-477 33 54 eller Karin Bergseth, marknadskommunikation, e-post: karin.bergseth@oracle.com, tel 08-477 33 17 Roland Chamia, marknadschef Cisco Systems i Sverige e-post: rchamia@cisco.com, tel 08-685 90 37 Om EMC EMC Corporation är ett Fortune 500-företag med huvudkontor i Massachusetts, USA. Företaget är den världsledande leverantören tekniskt och marknadsmässigt på en snabbt växande marknad för avancerade datalagringssystem där även mjukvara och service ingår. EMC:s produkter lagrar, skyddar, övervakar samt delar information mellan alla stora dataplattformar som Unix, NT, Linux, AS/400, stordatorer etc. Företaget finns registrerat på New York-börsen under symbolen EMC och ingår i S&P 500-indexet. I Sverige har EMC funnits sedan 1995. Verksamheten har vuxit stadigt och idag finns 100 anställda med kontor i Stockholm och Göteborg. För ytterligare information se www.emc.com Om Oracle Oracle levererar mjukvaran för affärssystem på Internet. Mer information finns på http://www.oracle.com Om Cisco Systems Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) är världsledande inom nätverkslösningar för Internet. Mer information om Cisco finns på http://www.cisco.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00410/bit0002.pdf