Ny Country Manager på EMC Sverige

Ny Country Manager på EMC Sverige Patrik Johansson, ny chef för den svenska marknaden på EMC, världens ledande leverantör av lösningar för Information Storage. Patrik Johansson kommer att leda EMC Sverige och den fortsatta utvecklingen av försäljningen på den svenska marknaden. Patrik kommer närmast från Selectica Inc ett av världens ledande företag inom Internetbaserade säljsystem, där han arbetade som chef för den nordiska verksamheten. Patrik har 12 års erfarenhet av olika befattningar inom bl.a. Oracle, Xerox, Parametric Technology Corporation. - Varje verksamhets möjligheter att bli effektivare och stärka sin konkurrenskraft är i allt högre grad beroende av hur effektiv man är i sin informationshantering. EMC är världsledande avseende att utveckla och förädla lösningar inom Information Management. Med de lösningar, den kompetens och det kundfokus EMC representerar är min övertygelse att EMC kommer fortsätta att bli en allt mer betydelsefull affärspartner till svenska företag säger Patrik Johansson, Country Manager EMC Information Systems Sweden AB. EMC är världens ledande leverantör av Information Storage, informationsinfrastrukturer för att lagra, skydda och göra informationen tillgänglig. EMC har under de senaste åren investerat över 70 miljarder kronor i forskning och utveckling av informationslagring och kommer att investera 25 miljarder kronor till under de kommande två åren. EMC utvecklar informationslagring så väl som mjukvara för att styra och hantera informationsinfrastrukturer och information. EMC Sverige har funnits sedan 1995 och är idag cirka 100 anställda. För mer information vänligen kontakta Patrik Johansson, Country Manager EMC Information Systems Sweden AB. Telefon: 08-555 120 00. Jaana Rantapelkonen, Marketing Manager EMC Information Systems Sweden AB. Telefon: 08-555 120 46 Mobil: 070-395 34 80. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00600/bit0001.pdf