Empir Group fastställer avstämningsdag för utdelning av aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ)

8 juni 2022

Den 27 maj 2022 beslutade extra bolagsstämman i Empir Group AB (”Empir Group”) att dela ut 11 072 170 aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ) till Empir Groups aktieägare. Styrelsen bemyndigades samtidigt att fastställa avstämningsdag för utdelningen. Avstämningsdagen har fastställts till den 15 juni 2022.

11 072 170 aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ) delas ut, varvid en aktie i Empir Group, oaktat aktieslag, berättigar till två aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ). Utöver att vara registrerad som aktieägare i Empir Group på avstämningsdagen för utdelningen behöver aktieägare inte vidta några åtgärder för att erhålla aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ). Xavi Solutionnode AB (publ):s aktier av serie B är noterade på NGM Nordic SME.

Sista dag för handel i Empir Groups aktier inklusive rätt att erhålla aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ) är den 13 juni 2022. Från och med den 14 juni 2022 kommer Empir Groups aktier att handlas utan rätt att erhålla aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ).

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 juni 2022 kl. 12.45 CEST. Denna information är sådan som Empir Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

Empir Group AB är en koncern bestående av ett självständigt dotterbolag  med närvaro i Stockholm och Göteborg. Empir Groups B aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap.