Kommuniké från extra bolagsstämma i Empir Group AB

Empir Group AB (”Bolaget”) har idag, den 27 maj 2022, hållit extra bolagsstämma. Extra bolagsstämman fattade följande beslut.

Extra bolagsstämman beslutade om utdelning av 11 072 170 aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ), varvid en aktie i Bolaget, oaktat aktieslag, berättigar till två aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ). Extra bolagsstämman beslutade vidare att styrelsen ska bemyndigas att fastställa avstämningsdag för rätten att erhålla aktier av serie B i Xavi Solutionnode AB (publ).

Empir Group AB

Lars Save

Frågor till Lars, 070 590 18 22

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 maj 2022 kl. 11.10 CEST.

Om Empir Group AB

Empir Group AB är en koncern bestående av ett noterat moderbolag Empir Group AB som investerar i IT bolag som har verksamheter inom digitaliseringsprocesser och applikationsutveckling, med förnärvarande närvaro i Stockholm och ett självständigt dotterbolag, Technode (publ). Empir Groups B aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap.