MSC levererar ny mobil lösning för Trygg Hansa

MSC levererar ny mobil lösning för Trygg Hansa MSC levererar ny mobil lösning för Trygg Hansa. Uppdraget innefattar framtagandet av en kundanpassad applikation samt en mobil plattform. Användarna kan med lösningen överföra kundinformation, mail och kalender till handdatorn och med stöd av applikationen utföra inspektioner ute i fält. Effekten blir att inspektioner kommer att kunna utföras på kortare tid och med förbättrad kvalité, samt ge bättre beslutsunderlag. Lösningen utvecklas med Microsofts senaste Dotnet teknik för Pocket PC handdator samt central webserver. MSC är en långsiktig och stabil partner som skapar kundanpassade IT- lösningar i nära samarbete med kunden. Lösningarna omfattar verksamhetsutveckling, systemutveckling, metodik, infrastruktur och utbildning. Kunderna finns främst inom branscherna bank, försäkring, telekom och transport. MSC har cirka 60 anställda. År 2002 uppgick nettoomsättningen till 56 mkr. Bolaget grundades 1987 och 1998 noterades B-aktien vid Stockholms fondbörs O-lista. För ytterligare information kontakta: Per Svärdby, affärsansvarig, tel.nr 08-446 55 11, 0709-43 68 86 Muazzam Choudhury, VD, tel. nr 08-446 55 06, 070-595 83 21 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/25/20030325BIT00290/wkr0002.pdf