Enea möjliggör nya tjänster för mobila nät

Enea möjliggör nya tjänster för mobila nät Enea startar en ny affärsenhet riktad till mobiloperatörer och tjänste leverantörer. Den nya affärsenheten kommer att utveckla produkter som möjliggör nya tjänster i mobila nät. De första produkterna som kommer att lanseras tillhandahåller funktioner som möjliggör positionering av mobilabonnenter. Enea Data AB startar en ny affärsenhet för produkter som möjliggör nya tjänster i mobila nätverk. Enea planerar att erbjuda en serie av produkter och tillämpningar till mobiloperatörer och tjänsteleverantörer. Dessa produkter kommer att möjliggöra leverans av nya tjänster till en växande skara av globala mobilabonnenter. De första produkterna som kommer att lanseras möjliggör positioneringsstjänster för mobilabonnenter. Mobiloperatörerna granskar fortfarande kraven på positioneringsstjänster och mycket få plattformar har hittills tagit i drift. Marknaden för positioneringsstjänster väntas växa substantiellt under de kommande åren och Enea är väl rustat för att möta den ökande efterfrågan. - Vi är mycket glada över att kunna presentera denna nya affärsenhet. Vi ser ett växande behov på marknaden för innovativa kvalitetsprodukter som möjliggör utveckling av nya intäktsbringande tjänster i mobila nätverk, säger Ola Berglund, VD och koncernchef för Enea. Premiärvisning av de nya produkterna sker på GSM Congress Exhibition i Cannes i hall 2, monter 3. För mer information kontakta Ola Berglund, VD Enea Data, telefon 08-507 140 00 eller Jan Zaar, Ansvarig Affärsutveckling, telefon 08- 507 140 00 Om Enea Med Eneas över 30 års erfarenhet av systemutveckling och kunnande inom realtidsteknik, hjälper vi våra kunder i Sverige och i övriga världen att bygga avancerade system där kvalitet, hög tillgänglighet och användbarhet är avgörande ledord. Vårt kunnande delar vi med oss genom våra produkter, tjänster och utbildningar. Med stöd i vår egenutvecklade realtidsteknologi har vi hjälpt många kunder att förverkliga sina idéer på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. Eneas världsledande realtidsoperativsystem OSE är i dag kärnan i många data- och telekomleverantörers produkter. Inom Norden erbjuder Enea dessutom tjänster, utbildning och systemlösningar för verksamhetsstöd till företag, organisationer och myndigheter med höga krav på användbarhet och tillförlitlighet. Koncernen som idag omfattar 600 anställda och finns, förutom i Sverige med huvudkontor i Täby, i USA, Tyskland, Frankrike, England och Japan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00260/wkr0002.pdf