Enea och Statskontoret tecknar ramavtal

Enea och Statskontoret tecknar ramavtal Enea Business Software AB tilldelas Statskontorets ramavtal för IT- konsulttjänster 2001. Ramavtalet gäller två år med start den 1 januari 2002. Myndigheter som inkluderas i ramavtalet är AMS, Naturvårdsverket, RPS, RSV, Valmyndigheten och SCB. Enea Business Software kan nu utöka sin närvaro hos statliga myndigheter. Ramavtalet gäller leverans av IT-konsulttjänster inom området Verksamhetsutveckling och Strategi samt området Systemutveckling och Systemförvaltning. - Avtalet ger oss ökade möjligheter till att ytterligare stärka vår position inom offentlig sektor, säger VD Juha Juslin. Enea Business Software har lång erfarenhet av att arbeta inom sjukvårdssektorn, myndigheter och offentlig förvaltning. Till dessa kunder erbjuds lösningar och helhetsåtaganden i projektform eller kompetensförstärkning av organisationen. För mer information, ring VD Juha Juslin, tel 08 - 507 140 00, e-post juha.juslin@enea.se eller Lars Hellström på Statskontoret, tel +46 8 454 46 00, e-post lars.hellstrom@statskontoret.se Eneakoncernen erbjuder tjänster, utbildning och produkter till system- och produktutvecklare inom främst kommunikation och säkerhetskritiska tillämpningar samt övrig industri och organisationer där hög kvalité är väsentlig. Vi har över 30 års erfarenhet och vårt totalkoncept inom realtidssystem bidrar till våra kunders snabba och säkra produktutveckling för avancerade tillämpningar. Eneas världsledande realtidsoperativsystem OSE är i dag kärnan i många data- och telekomleverantörers produkter. Koncernen som idag omfattar 880 anställda finns förutom i Sverige med huvudkontor i Täby, i Finland, Tyskland, Frankrike, England, Japan samt i USA där dotterbolaget OSE Systems Inc har sitt huvudkontor i San José. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00620/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00620/bit0001.pdf