Enea Realtime och Altera tecknar partnerskapavtal

Enea Realtime och Altera tecknar partnerskapavtal Genom ett partnerskap med Altera kan Enea Realtime nu erbjuda sina och Alteras kunder avancerade utvecklingstjänster genom Alteras Certified Design Center Program. För att kunna möta den ökande efterfrågan på konstruktionstjänster inom kommunikationssektorn har Enea Realtime och Altera ingått ett partnerskap. Enea Realtime blir ett Altera Certified Design Center (CDC). Enea Realtime kan med egen utvecklingsmiljö, intellectual properties (IP) och Alteras inbyggda processorlösning Excalibur erbjuda kunder effektiva SOPC-lösningar. Altera ingår partnerskap med branschledande företag så som Enea Realtime för att kunna erbjuda sina kunder bästa möjliga konstruktionstjänster för System-On-a-Progammable-Chip (SOPC), säger Huge Durdan, vVD för Alteras Technical Services Group. Genom detta partnerskap får våra kunder tillgång till Enea Realtimes expertkunskap inom konstruktion av kommunikationsapplikationer, till exempel Bluetooth. Vår kunskap och långa erfarenhet tillsammans med Alteras inbyggda processorlösning Excalibur, IP och mjukvara ger oss möjlighet att erbjuda en komplett SOPC-lösning, säger Erik Waesterberg, VD för Enea Realtime. SOPC reducerar time-to-market för våra gemensamma kunder, som nu kan få de avancerade konstruktionstjänster de efterfrågar. Genom att OSE Systems också är en del av Enea-koncernen, kan vi erbjuda en helhetslösning för SOPC genom att inkludera OSEs realtidsoperativsystem OSE, avslutar han. För ytterligare information kontakta: Lars-Göran Lindström, Enea Realtime tel: +46 (0) 507 142 03 e-post: lagl@enea.se Om Enea Realtime Eneas tradition att vara ledande inom realtidsteknik förs vidare av Enea Realtime som levererar tjänster inom realtidsområdet, främst på den svenska marknaden men även i övriga norden. Vi är fokuserade på produkt- utveckling åt datakom-, telekom-, medicin-, fordons- och tillverkningsindustrin. Systemen vi utvecklar omfattar alltifrån användargränssnitt och komplex systemsamverkan till realtidskärnor ofta byggda på Eneas realtidsoperativsystem OSE. Om Alteras CDC program Idag sker en övergång ifrån ASIC till programmerbar logik. Alteras CDC program erbjuder marknadsledande System-On-Chip (SoC) utvecklare nya möjligheter med System-On-a-Programmble-Chip (SOPC) lösningar . CDC (Certified Design Centre) programmet möjliggör för alla de tusentals av Alteras kunder som planerar att använda Alteras nya inbyggda processorlösning Excalibur , IPblock (Intellectual Property) och egenutvecklad logik att integrera applikationen i en enda komponent. Tillgång till SOC expert kompetens är ofta ett krav vid utveckling av dagens komplexa SOPC lösningar. About Altera Altera Corporation, The Programmable Solutions Company®, was founded in 1983 and is a leading supplier of programmable logic devices (PLDs). Altera's CMOS-based PLDs are user-programmable semiconductor chips that enhance flexibility and reduce time-to-market for companies in the communications, computer peripheral, and industrial markets. By using high performance devices, software development tools, and sophisticated intellectual property cores, system-on-a-programmable-chip (SOPC) solutions can be created with embedded processors, memory, and other complex logic together on a single PLD. Altera common stock is traded on The Nasdaq Stock Market under the symbol ALTR. More information on Altera is available on the Internet at http://www.altera.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00400/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00400/bit0001.pdf