Enea Realtime omstrukturerar för att förbättra lönsamheten

Enea Realtime omstrukturerar för att förbättra lönsamheten Enea Realtime omstrukturerar för att möta marknadens förändrade krav och förbättra lönsamheten. Tydligare fokusering på totalåtaganden i kombination med expertkonsulting blir resultatet. I samband med detta varslas 45 personer i Stockholm om uppsägning. Kontoren på övriga orter berörs inte av dessa åtgärder. - Vi anpassar vår organisations struktur och storlek till den rådande marknaden i Stockholmsområdet för att möta kundernas förändrade krav, säger Peter Johansson, VD Enea Realtime. Denna anpassning innebär dessvärre att 45 personer i Stockholm varslas om uppsägning. Vi har erfarit att efterfrågan på enskilda konsulttjänster har minskat och att efterfrågan på totala åtaganden fortsätter att öka. Enea Realtime har, med vår bredd och kompetens, unika förutsättningar att möta denna efterfrågan. Vi ser också att efterfrågan på våra tjänster är fortsatt god i våra regioner utanför Stockholm. Förändringarna innebär ännu tydligare fokus på totalåtaganden i kombination med expertkonsulting inom Enea Realtimes kärnkompetensområde, realtidslösningar för inbyggda system. För mer information kontakta Peter Johansson, VD Enea Realtime AB Tel: 08-507 140 00; e-post: peter.johansson@enea.se Om Enea Eneakoncernen erbjuder produkter, tjänster och utbildning för utveckling av realtidssystem och informationssystem. Kunder är främst system- och produktutvecklare inom kommunikation och säkerhetskritiska tillämpningar, liksom övrig industri och organisationer med höga krav på kvalitet. Vår mer än 30-åriga erfarenhet inom realtidssystem bidrar till en snabb och säker produktutveckling för våra kunder med avancerade tillämpningar. Eneas världsledande realtidsoperativsystem OSE och den minnesresidenta relationsdatabasen Polyhedra ingår i många data- och telekomleverantörers produkter. Koncernen omfattar 800 anställda och finns förutom i Sverige med huvudkontor i Täby, i Tyskland, Frankrike, England, Japan samt i USA. För mer information om Enea, besök våra hemsidor www.enea.se, www.enea.com och www.ose.com . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00070/wkr0002.pdf