Jon Risfelt nomineras till Eneas styrelse

Jon Risfelt nomineras till Eneas styrelse Utöver de ledamöter som tidigare nominerats, har nomineringskommittén i Enea Data AB beslutat att nominera Jon Risfelt, VD för Vodafone Sverige AB. I och med detta har nomineringskommittén framlagt följande förslag till styrelse: Staffan Ahlberg (omval) Ola Berglund (omval) Kurt Jofs (omval) Åsa Landén (nyval) Gösta Lemne (nyval) Jon Risfelt (nyval) Jan Rynning (omval) Ulla-Britt Fräjdin-Hellqvist, Åke Dovärn och Rolf Ranvert har avböjt omval. För mer information kontakta Ola Berglund +46 8 507 140 00 Enea Med Eneas över 30 års erfarenhet av systemutveckling och kunnande inom realtidsteknik, hjälper vi våra kunder i Sverige och i övriga världen att bygga avancerade system där kvalitet, hög tillgänglighet och användbarhet är avgörande ledord. Vårt kunnande delar vi med oss genom våra produkter, tjänster och utbildningar. Med stöd i vår egenutvecklade realtidsteknologi har vi hjälpt många kunder att förverkliga sina idéer på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. Eneas världsledande realtidsoperativsystem OSE är i dag kärnan i många data- och telekomleverantörers produkter. Inom Norden erbjuder Enea dessutom tjänster, utbildning och systemlösningar för verksamhetsstöd till företag, organisationer och myndigheter med höga krav på användbarhet och tillförlitlighet. Koncernen omfattar 600 anställda och finns i Sverige, USA, Tyskland, Frankrike, England och Japan. Huvudkontoret ligger i Täby, Sverige. För mer information om Enea, besök våra hemsidor www.enea.se, www.enea.com och www.ose.com . Detta pressmeddelande får ej distribueras till eller inom U.S.A., Kanada , Australien eller Japan. Inget erbjudande lämnas härmed till personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt- registrerings- eller andra åtgärder än de som krävs enligt svensk lag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00150/wkr0002.pdf