OSE får utökat stöd för Bluetooth

OSE får utökat stöd för Bluetooth Den nya versionen av Eneas realtidsoperativsystem OSE ger fullt stöd för den senaste Bluetooth-specifikationen vid utveckling av trådlösa kommunikationsprodukter. Nu lanserar OSE Systems, ett dotterbolag till Enea Data (SAXESS:ENEA), en ny version av realtidsoperativsystemet OSE med inbyggt stöd för de senaste Bluetooth-specifikationerna. Med OSE version 4.5 erbjuder OSE Systems ett av marknadens mest omfattande programvarupaket för utveckling av Bluetooth-produkter. - Vi har utökat Bluetooth-stödet i OSE för att möta en växande efterfrågan. Utbudet av Bluteooth-utrustade produkter har vuxit stadigt under de två senaste åren och i dag betraktar vi Bluetooth som en etablerad standard, säger Eva Skoglund, produktchef vid OSE Systems. Realtidsoperativsystemet OSE används i Ericssons Bluetooth-lösning, som omfattar både mjuk- och hårdvara för inbyggnad. OSE:s realtidskärna ger tillsammans med programvarustacken för Bluetooth en komplett, nyckelfärdig lösning för att utveckla trådlös utrustning som mobiltelefoner, mätutrustning eller industriella tillämpningar med beprövad kod som uppfyller Bluetooth specifikation 1.1. - Allt sedan vi startade licensverksamheten för Blutooth har vi samarbetat med OSE Systems. Vår Bluetooth-lösning är beprövad och tillförlitlig och används redan i tiotals miljoner mobiltelefoner, säger Maria Khorsand, VD för Ericsson Technology Licensing. Programvarupaketet för Bluetooth och kompletterande profiler är OEM- produkter från Ericsson Technology Licensing. Lösningen har integrerats med realtidsoperativsystemet OSE och marknadsförs av OSE Systems, som även svarar för underhåll och support. Den möjliggör trådlös kommunikation mellan utrustning som bärbara datorer, handdatorer, mobiltelefoner, digitalkameror och headset. Presskontakt: Eva Skoglund, Tel: 08-507 145 17 E-post: evsk@enea.se Om OSE OSE från Enea är det tekniskt ledande realtidsoperativsystemet för krävande tillämpningar inom tele- och datakommunikation. Operativsystemet används ofta även i distribuerade och feltoleranta system som avionik, telematik och produktionsstyrning. Bland företagets kunder som använder OSE finns Ericsson, Lockheed Martin, Samsung, Agere Systems, Sony och Boeing. Mer information om OSE finns på www.ose.com. Eneas webbtjänst finns på www.enea.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00190/wkr0002.pdf