De mest kopplade numren hos Eniro: 118 118

Var det vinterkräksjukan som gjorde att både Försäkrings-kassan, Malmö Allmänna Sjukhus och Apoteket fanns med bland de tio vanligaste telefonnummer som telefonisterna på 118 118 kopplade malmöborna till under november 2004?

Telefonisterna på Eniro 118 118 besvarar närmare 1 miljon samtal varje vecka. Många som ringer är på språng och vill att telefonisten skall koppla direkt till det sökta numret. Under november ville malmöborna främst bli kopplade till följande nummer: 1. 0771-52 4012 Försäkringskassan 2. 040-33 10 00 Malmö Allmänna Sjukhus 3. 040-34 10 00 Malmö Stad 4. 0771-77 87 78 Skatteverket 5. 0771-77 77 77 Skånetrafiken, Trafikinformation 6. 0771-75 75 75 SJ Biljetter och Trafikupplysning 7. 040-20 10 00 Polisen 8. 0771-450 450 Apoteket 9. 040-35 11 00 Länsförsäkringar 10. 0771-567 567 Skatteverket, Upplysningar Många nummer har anknytning till sjukvården, vilket är fallet i samtliga storstadsregioner. - Vi vet att koppling är en uppskattad tjänst, säger Helen Adolfson, informationsansvarig på Eniro 118 118. Många vill både bli kopplade och få numret sms:at till sin mobil. Båda dessa tilläggstjänster är avgiftsfria.