Eniro - Delårsrapport: januari - september 2004

Eniro - Delårsrapport: januari - september 2004 Juli - september · Rörelseintäkterna ökade med 13% till 1 012 MSEK (898) · Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) ökade med 18% till 221 MSEK (188) · Periodens resultat efter skatt ökade till 33 MSEK (5) · Resultat per aktie ökade till 0,20 SEK (0,03) · Totala kostnadsnivån ska sänkas med 350 MSEK, med fullt genomslag 2007 · 380 MSEK har överförts från bundet eget kapital till fritt eget kapital, vilket möjliggör att återköpsmandatet kan utnyttjas Januari - september · Rörelseintäkterna ökade med 9% till 3 203 MSEK (2 949) · Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) ökade med 6% till 824 MSEK (780) · Periodens resultat efter skatt ökade med 11% till 228 MSEK (205) · Resultat per aktie ökade med 16% till 1,36 SEK (1,17) För information, kontakta: Tomas Franzén, VD och Koncernchef Tfn 08-553 310 01, 0703-33 63 20 Mats Lönnqvist, tf Finansdirektör Tfn 08-553 310 30, 0705-91 55 63 Boel Sundvall, Informationsdirektör Tfn 08-553 310 06, 0705-60 60 18 www.eniro.com Eniro är det ledande sökföretaget på den nordiska mediemarknaden. Eniro erbjuder annonsörer de bästa kanalerna för köpare och säljare som enkelt vill hitta varandra när ett köpbehov uppstår. Genom djup, lokal och kvalitetssäkrad information i kanaler som föredras av användarna blir det enkelt att hitta personer, företag eller specifika produkter. Bland kanalerna idag finns kataloger, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster. Eniro är verksamt i norra Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsatte Eniro 4 808 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/02/20041102BIT20700/wkr0010.pdf Pdf-fil