Eniro 118 118 AB tecknar avtal med Tele2

Eniro 118 118 AB tecknar avtal med Tele2 Eniro 118 118 AB har tecknat ett avtal med Tele2 som innebär att Tele2:s kundinformation nu finns i Eniro 118 118®:s egen databas. Eniro 118 118® kan därmed erbjuda utökad service på flera av sina tjänster. För användare av 118 118 Online och 118 118 SMS innebär det en stor förändring. - I och med överföringen av uppgifterna kan nu våra 118 118 Online kunder söka samtliga operatörers abonnemang åt båda hållen. Det vill säga, kontrol- lera innehavaren av ett specifikt telefonnummer, eller söka efter ett telefon-nummer via namn och eller adress. Detta har de inte haft möjlighet till tidigare säger Stefan Järvetun, produktchef för 118 118 Online. 118 118 Online är en webbaserad nummerupplysning som integreras i kundernas intranät. An-vändarna har tillgång till samma databas som telefonisterna på 118 118. Förändringen i databasen innebär också att nu går att göra namn-till- nummerförfrågningar på Tele2-abonnemang via 118 118 SMS. Sedan länge har kunderna som ringt till 118 118 kunnat få information om Tele2-abonnenter, tidigare har dock telefonisterna hämtat uppgifterna från Tele2:s databas. - Vi är mycket glada över att vi kan höja servicenivån på flera av våra tjänster, säger Patrik Berglund, marknads- och informationschef på 118 118. I och med avtalet med Tele2 finns nu samtliga större operatörer, såväl mobila som i det fasta nätet samlade i Eniro 118 118:s egen databas som uppdateras dagligen 118 118® ett nummer - mängder av upplysningar Eniro 118 118 är Sveriges mest anlitade nummerupplysning med över 50 miljoner förfrågningar per år. Här finner man privatpersoner, företag, myndigheter, organisationer eller platser över hela världen. Det finns 13 miljoner nummer i databasen. Framkoppling och informationen via SMS ingår i priset. 118 118 erbjuder även t 118 118 sms, 118 8 88 Autosvar(TM), 118 118 Online(TM) samt Texttelefoni och Personlig väckning. För mer information: Patrik.Berglund@118118eniro.se, tel 08-704 36 02 eller Stefan.järvetun@eniro118118.se, 08-634 73 33. Eniro är en av norra Europas ledande aktörer inom vägledande media och vi erbjuder sökrelaterade tjänster i alla kanaler från tryckta kataloger till tjänster via Internet, telefon och i mobila lösningar. Varje dag sker över 5 miljoner sökningar i någon av våra tjänster. Under år 2002 publicerades cirka 700 titlar med en sammanlagd upplaga av 28 miljoner exemplar och på Internet genomfördes över 600 miljoner sökningar. Under 2002 omsatte vi 4 737 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till till 940 MSEK. Eniro är verksamt i 19 länder och har 5 000 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00200/wkr0002.pdf