Eniro 118 118 levererar nummerupplysning till Statistiska Centralbyrån

Eniro 118 118 har i konkurrens med flera företag tecknat ett avtal med Statistiska Centralbyrån angående nummerupplysning via webben.

SCB kommer att använda tjänsten Eniro: 118 118 Office för att på ett enkelt sätt hitta telefonnummer till de personer och företag man skall intervjua. 118 118 Office är en web-baserad nummerupplysningstjänst som företag lätt kan använda via Internet eller enkelt implementera i sitt egna intranät. 118 118 Office finns även som programvara. - Det är roligt att SCB har valt Eniro 118 118 som leverantör, säger Markus Ulvegren på Eniro 118 118 AB, som är ansvarig för kontakterna med SCB. Vi har lång erfarenhet av nummerupplysning, både personlig och web-baserad. I och med att SCB använder 118 118 Office har de tillgäng till samma databas som telefonisterna på 118 118. Databasen innehåller 13 miljoner uppgifter.