Eniro breddar sitt erbjudande i Finland

Under 2005 kommer Eniro att bredda sitt erbjudande i Finland genom att introducera ett landsomfattande koncept - "Eniro Telefonkataloger". I 33 olika handelsområden i Finland ska Eniro publicera nummer till företag och privatpersoner, liksom kartor och Gula Sidorna. Eniro Finland har tidigare publicerat regionala telefonkataloger i Helsingfors och Tammerforsregionen och lokala katoger, Kaupunki-Info, i resten av Finland.   För mer information: Boel Sundvall, Vice President, Corporate Communications and Investor Relations. Tel. 08-553 310 06, mobil 070-560 60 18 Eniro är det ledande medieföretaget i Norden med sökkanaler där köpare och säljare möts. Kataloger, cd-rom, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster hjälper användarna att enkelt hitta vad de söker och blir därigenom effektiva marknadsföringskanaler för annonsörer. Eniro är verksamt på 17 marknader i Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsattes 4 808 MSEK* och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Eniroaktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004.