Eniro lanserar Sveriges främsta söktjänst - eniro.se

Idag lanseras eniro.se - Eniros stora kraftsamling på nätet och Sveriges främsta söktjänst för alla som vill hitta något eller någon. På eniro.se är samtliga söktjänster samlade på ett och samma ställe: Gula Sidorna och Privatpersoner A-Ö, kartor- och vägbeskrivningar och Internets mest omfattande bild- och webbsök, Google. -  En av Eniros största utmaningar har varit att samla vårt totala utbud av söktjänster och göra dem lättillgängliga på Internet. Med lanseringen av eniro.se, och dess motsvarighet i Danmark tidigare i år, har vi lyckats med detta. Nu förstärks Eniros position ytterligare som ledande i norra Europa inom vägledande media, och som en av de ledande aktörerna i Europa på detta område, säger Lars Guldstrand, vd och Koncernchef Eniro AB.   -  Eniro visar nu i handling att vi är mer än bara ett katalogföretag och med vår nya tjänst, eniro.se, ökar vi tillgängligheten för våra annonsörer och användare. Nu har Eniro det bredaste utbudet av vägledande online-tjänster, som alla syftar till att göra det lätt att hitta, och allt är samlat på eniro.se, säger Cecilia Geijer-Haeggström, vd Eniro Sverige AB.   Tidigare i år lanserade Eniro motsvarigheten till eniro.se i Danmark (eniro.dk), en framgångsrik lansering som infriat Eniros förväntningar på tjänsten. Lansering av konceptet sker under året även i Finland samt Norge.   Pressmeddelandet inklusive tabeller kan laddas ner från medföljande länk: För ytterligare information: Lars Guldstrand, vd och koncernchef Eniro AB, tel 08-634 70 01, mobil 070-528 81 81 Cecilia Geijer-Haeggström, vd Eniro Sverige AB, tel 08-704 38 10, mobil 070-649 1905 Ulrika Blum, Informationschef Eniro Sverige AB, tel 08-704 38 11, mobil 070-655 35 57 www.eniro.se, www.eniro.com Eniro är en av norra Europas ledande aktörer inom vägledande media och vi erbjuder sökrelaterade tjänster i alla kanaler från tryckta kataloger till tjänster via Internet, telefon och i mobila lösningar. Varje dag sker över 5 miljoner sökningar i någon av våra tjänster. Under år 2002 publicerades cirka 700 titlar med en sammanlagd upplaga av 28 miljoner exemplar och på Internet genomfördes över 600 miljoner sökningar. Under 2002 omsatte vi 4 737 MSEK och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 940 MSEK. Eniro är verksamt i 19 länder och har 4 200 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20041021BIT23970/wkr0006.pdf PDF