Eniros nya ledningsstruktur - från den 1 september

Tomas Franzén tillträdde som koncernchef och VD för Eniro den 1 juni 2004 och kommer från den 1 september även bli VD för Eniro Sverige. Samtidigt kommer koncernens ledningsfunktioner att läggas samman med motsvarande funktioner i Eniro Sverige. Syftet är att öka effektiviteten och tempot i förändringsarbetet inom Eniro. Koncernledningen utökas från 5 till 15 personer. För att arbeta närmare den operativa verksamheten kommer ledningsarbetet drivas i två ledningsgrupper:

Ledningsgrupp Sverige Tomas Franzén, koncernchef och VD Eniro Sverige Mats Eklund, affärsutveckling och M&A Ingrid Engström, operations, inköp och HR Cecilia Geijer Haeggström, produkt & marknad Rickard Jacobsson, försäljningschef Eniro Sverige Bernt Lago, IT Mats Lönnqvist, tf CFO Barbro Sjölander, VD Eniro 118 118 Boel Sundvall, kommunikation och IR Torbjörn Wik, marknad Ledningsgrupp internationella verksamheten Tomas Franzén, koncernchef och VD Eniro Roger Asplund, VD Eniro Polen Pål Bruu, Östeuropa Henrik Dyring, VD Eniro Danmark Mats Eklund, affärsutveckling och M&A Ingrid Engström, inköp och HR Cecilia Geijer Haeggström, produkt & marknad Pär Kempe, VD Eniro Finland Bernt Lago, IT Mats Lönnqvist, tf CFO Boel Sundvall, kommunikation och IR Hans Petter Terning, VD Eniro Norge Verksamheterna inom Din Del (lokala kataloger i Sverige) och Wer liefert was? (B2B i Tyskland) kommer att rapportera till respektive styrelse där Tomas Franzén är ordförande. För mer information: Tomas Franzén, VD och Koncernchef, tel. 08 - 553 310 01, mobil 070-333 63 20 Boel Sundvall, Informationsdirektör Tel. 08-553 310 06, mobil 070-560 60 18, boel.sundvall@eniro.com